Učitelji prve triade smo se v tem šolskem letu vključili v projekt Erasmus +. Sodeluje pet držav: Poljska, Španija, Turčija, Romunija in Slovenija, glavni koordinator je španski vrtec iz Colmenar Viejo.

Z otroki smo o državah, s katerimi sodelujemo v projektu, poiskali nekaj zanimivosti in znamenitosti. Na skupni oglasni tabli na plakatih oblikovali osnovne predstavitve, skozi projekt pa smo jih in jih bomo še sproti dopolnjevali.

OSNOVNI PODATKI O PROJEKTU

Koordinator projekta: Stanka Damjan

Trajanje projekta: od 1. 9. 2018 do 31. 8. 2020

Sodelujoče države: Poljska, Španija, Turčija, Romunija, Slovenija

Za ogled posameznih držav, kliknite tukaj

Uvodno srečanje je potekalo na Poljskem, v mestu Varšava, novembra 2018. Srečali smo se z otroki dveh vrtcev in učitelji iz vsake sodelujoče države. O tem, kaj vse smo v projektu naredili, ustvarili in se naučili, se bomo pogovarjali:

  • v Sloveniji , v naši šoli od 5. do  9. junija 2019
  • v Turčiji, od 27. do 31. oktobra 2019
  • v Varšavi, februarja 2020, ko bo nekaj naših učiteljic odšlo na pedagoško opazovalno prakso. Opazovali  bomo otroke v vrtcu pri delu s števili.
  • v Španiji, za konec projekta od 25. do 27. junija 2020.

ERASMUS+ 1,2,3 PLAY MATH WITH ME

 

PRVO SREČANJE UČITELJIC IN UČITELJEV, POLJSKA – VARŠAVA

V novembru smo se v okviru projekta odpravili na Poljsko, v mesto Varšava. Rdeča nit našega srečanje je bila narediti logotip in pripraviti dejavnosti, ki jih bomo delali  skozi projekt.

Prvi dan smo bili radovedni in polni novih pričakovanj. Najprej smo se med seboj predstavili, si pogledali prvi vrtec. Otroci so se nam predstavili s plesom, potem pa smo obiskali različne starostne skupine in v vsaki skupini so nam nekaj v zvezi s projektov tudi pripravili. Ogledali smo si tudi potek učne ure matematike 5 let starih otrok, bili smo pri pouku angleščine ter naredili šest pirošk, saj so se v tem tednu pogovarjali o številu 6.

Mmm, kako so bili slastni …

Vzgojitelji z otroki so nam predstavili učenje matematike in spoznavanje števil preko igre z različnimi materiali, pesmicami, pravljicami. S tem jim pomagajo k lažjemu razvijanju številskih predstav in krepijo matematične kompetence.

V vsaki igralnici so bile predstavljene na plakatih vse sodelujoče države v projektu, kar nas je prijetno presenetilo. S tem pri otrocih krepijo domovinsko zavest. Tudi mi se bomo zgledovali po njih. V igralnicah so imeli veliko raznovrstnega didaktičnega materiala, zunaj pa veliko zelenih površin ter lesenih igral.

Na prvem srečanju smo predstavili vsak svojo državo, šolo in skupino otrok, ki bo aktivno sodelovala pri izvajanju dejavnosti za projekt.

Predstavitev prvošolčkov Poljska

V sklopu srečanja smo se še dogovorili, kakšen bo logotip projekta. Na koncu smo se odločili za kocko, ki jo pri matematičnih igrah velikokrat uporabljamo. Pripravili smo tudi predstavitveno zloženko projekta.

Dogovorili smo se tudi, da bomo izvedli nekaj srečanj z otroki s pomočjo videokonferenc.

Prvo takšno srečanje smo izvedli pred novim letom. Otroci vsake države so v svojem jeziku zapeli novoletno pesmico in drug drugemu zaželeli uspešno prihajajoče leto.

Druga videokonferenca je bila na temo števil. Pripravili smo pesem o številih z žabami in muhami.

 

Pridobili smo didaktični material in ga vključili v sam proces dela – učenje in utrjevanje števil do 10.

 

Tako pa z Vilijem ob igri spoznavamo nova števila.

 

DRUGO SREČANJE UČITELJIC IN UČITELJEV, SLOVENIJA – KAMNICA

Drugo srečanje je bilo v Sloveniji, v  vasi Kamnici, junija 2019. V tem projektu sodelujemo tudi z vrtcem Kamnica, kjer so naše goste iz Poljske, Romunije in Turčije prijazno sprejeli ter jim pripravili kulturni program.

     

 

Pred vrtcem  so goste pričakali otroci, ki obiskujejo folklorno skupino Kamenčki pod vodstvom učiteljic Nataše in Metode ter jih z glasbo in plesom popeljali skozi naše ljudsko izročilo.

 

Tako pa se napiše dobrodošli v jeziku naših partnerjev.

 

Pripravili smo kulturno prireditev Pod zvezdami, na katero smo povabili tudi veleposlanike sodelujočih držav.

        

 

Predstavili smo jim ure matematike in angleščine, spoznavanje števil “po naše” in “po Wilijevo”. Igrali smo se s števili, s kocko, spoznavali nove besede in se imenitno imeli.

         

        

        

 

Predstavili smo delo, ki smo ga opravili v prvem letu, sodelujoče vrtce in šolo. Ob tem smo dobili veliko novih idej za delo v naslednjem letu.

       

    

   

 

Bili smo na sprejemu sprejemu v domačem kraju in mestni hiši, kjer smo prestavili naš projekt. Dogovorili smo se kaj bomo delali naslednje leto in si zaželeli NASVIDENJE, “Türky güle güle”  oktobra v Turčiji…

 

V mesecu oktobru smo z učenci 1.razredov predstavili predšolskim otrokom iz vrtca Kamnica Wilijev svet matematike. Igrali smo se igre števil in po skupinah skupaj postavljali mesto.

Otroci in učenci so bili zelo navdušeni in so uživali v dejavnosti.                                

              

       

 

TRETJE SREČANJE UČITELJIC IN UČITELJEV, TURČIJA – KÖRFEZ

Tretje srečanje je bilo v Turčiji, v  vasici Ilimtepe, blizu mesta  Körfez, november 2019, med našimi šolskimi počitnicami. Srečali smo se vsi sodelujoči, predstavniki Turčije pa so nas prijazno sprejeli s čudovitim programom. V tednu, v katerem smo imeli srečanje so praznovali svoj največji praznik, dan republike, kar je bilo vidno na vsakem koraku.

    

 

 

Prvi dan smo šli v vrtec in šolo, kjer smo si ogledali ure matematike. Delo pri njih poteka na konkretnem nivoju, imajo veliko različnih materialov, s katerimi osvajajo svet števil in besed. V vsaki učilnici imajo matematično mesto in veliko kotičkov za igranje. Posebej pa nas je očaralo to, da so imeli v vsaki učilnici – igralnici urejen pano s prikupno predstavljenimi državami, ki sodelujejo v projektu.

                                                                                                                                                                                                                            Drugi dan smo ves dan imeli predstavitve dela, ki smo ga z otroci naredili do tega srečanja. Predstavitev našega dela si lahko ogledate tukaj:

 

MAT 123

 

          

 

Tretji dan smo obiskali dva druga vrtca, v katerih smo opazovali kako poteka delo z otroki. Otroci imajo veliko različnih materialov, sestavljajo stotičke, iščejo in nastavljajo števila do sto, postavljajo skupine elementov kot začetek poštevanke, vse to v starosti od 4 do 6 let. Imajo prostor za nastopanje, plesne delavnice, velike igralnice in igrišče pred vrtcem. Vsak otrok ima svojo mapo, v katero vlagajo njegove izdelke in beležijo napredek.

 

Četrti dan smo obiskali še zasebni vrtec. Ogledali smo si delo in naloge, ki jih učitelji in vzgojitelji izvajajo z otroki. Bil je zelo dobro opremljen in urejen.

Popoldan nas je sprejel  župan  mesta,  predstavili smo mu naše delo v projektu in mu podarili značilni spominek  Slovenije.

 

V decembru smo imeli videokonferenco, v kateri smo po Skyp-u pozdravili naše prijatelje iz Romunije, Turčije, Španije in Poljske. Zapeli smo jim pesmico , jim zaželeli vse dobro v novem letu in poslušali, kaj so oni pripravili za nas.

 

Na tehniškem dnevu v decembru smo izdelali voščilnice in prikupne palčke in  jih poslali sodelujočim v projektu.

 

Tudi mi smo dobili novoletni pozdrav vseh sodelujočih. Poglejte, kako lepe voščilnice smo prejeli!

 

Sedaj pa pridno nadaljujemo z delom, spoznavamo števila, računamo z Viljem in zbiramo fotografije za skupni koledar. Učiteljice pripravljajo didaktične igre, ki jih bodo lahko uporabljali pri igrah doma otroci s starši. Pridite kaj k nam na obisk in se igrajte v Vilijevem svetu matematike z nami, veselo bo…